• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inkasso -samlingslån omöjligt?

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Hej,
I juli sökte jag ett samlingslån på 200.000kr, Lendify erbjöd hela beloppet men tog tillbaka det när de såg på mitt konto att jag betalade till Axactor varje månad. Därefter återstod bara ett erbjudande från Avida på 30.000 kr som jag tog för att lösa några mindre skulder.

Mina förutsättningar är ju inte kanon direkt.

Bisnode score: 649
Bisnode risk: 0,6
Kreddy: 3,9
uc: på vissa 3,0 och andra 9,69 (är från ansökan via sambla i juli)

inga anmärkningar hos KFM.

underskott: 65.000

blanco ca 225.000kr

förra årets inkomst 169.000kr
2020 ca 345.000kr

det jag egentligen undrar är om det är omöjligt att få ett samlingslån när man har en avbetalning för missbrukad kredit hos inkassobolag. Det var i alla fall anledningen till att jag inte fick något.

ska jag söka hos sambla igen?
Ska jag söka nu?
Vänta till inkomsten uppdateras för 2020?
ska jag inte söka alls?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Det e 2 helt olika saker missbrukad kredit e tufft att få, men bara inkasso kollar ingen på
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Eftersom kreditbetyget uppdateras varje månad så kan du inte gå på en gammal uc-kopia från i juli. Ladda ner appen Kreddy så kan du se det där gratis.

Precis som Amiro säger är det stor skillnad på inkasso och missbrukad kredit. Med missbrukad kredit är det nästan omöjligt att få lån, om din skuld bara hamnat hos inkasso så syns det inte ens. Men du säger att du har en anmärkning för missbrukad kredit och då är det nog kört.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Tyvärr gjorde Lendify det. De sa att man inte fick ha någon pågående skuld hos inkasso...
När jag fick samlingslån av Lendify i våras så såg de att jag hade överföring till inkasso. Jag fick skicka in uppgifter på hur stor inkassoskulden var sen fick jag lösenkrav på den summan bara innan de betalade ut resten. Så det går.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
När jag fick samlingslån av Lendify i våras så såg de att jag hade överföring till inkasso. Jag fick skicka in uppgifter på hur stor inkassoskulden var sen fick jag lösenkrav på den summan bara innan de betalade ut resten. Så det går.

Ingen kollar inkasso , detta e missbrukad kredit vad jag fattar
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
De beror väl på om de tar instantor tänker jag ? Då ser de ju ens konto historik och kan därmed se en överföring till axactor.. :axelryck:
så de behöver ju inte vara missbrukad kredit :)
 

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
De beror väl på om de tar instantor tänker jag ? Då ser de ju ens konto historik och kan därmed se en överföring till axactor.. :axelryck:
så de behöver ju inte vara missbrukad kredit :)
Precis, de tog instantor och såg detta på mitt kontoutdrag och sa till mig att de inte beviljar lån med ett skuldsaldo hos inkasso.
Det sura är att jag med flit släppte min Ferrartum kredit till inkassos vilket är det bästa jag gjort.... Men blev inget lån med det..

var kan jag se om jag har missbrukad kredit?
 

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
ffs! Lendify tar instantor därför kunde dom se ts inkasso via bankutdraget.

Ts om du söker igen så kanske du får förslag från andra banker som inte använder instantor. Dvs de kommer inte se din inkassoskuld. Visst dom skulle kunna ringa runt och kolla med olika inkassobolag men det är ovanligt vill jag påstå
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp